Voor bewoners

Inloggen

Wil je inloggen op MijnHerman, de online monitoring tool om je prestaties live in te zien?

Contact

085 - 743 02 30

Contact via het formulier

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe lang loopt een serviceovereenkomst?
Hoe wordt het bedrag verrekend?
Kan ik de overeenkomst tussentijds opzeggen?
Hoe werkt dat besparen nu precies?
Ik zit prima bij mijn huidige energieleverancier. Kan ik daar klant blijven?
Wordt mijn maandelijkse voorschot bij mijn energieleverancier aangepast?
Kan ik meer of minder zonnepanelen krijgen dan jullie aanbieden?
Kan ik ook zonnepanelen kopen?
Ik ben heel vaak niet thuis overdag. Wat heb ik dan aan zonnestroom?
Wat is de salderingsregeling? Wat gaat ermee gebeuren?
Hoe lang loopt een serviceovereenkomst?

De overeenkomst loopt zolang u de woning bij uw woningcorporatie blijft huren met een maximale duur van
25 jaar. De zonnepanelen zijn een roerend onderdeel van de woning.

Hoe wordt het bedrag verrekend?

Wij brengen de kosten voor de zonnepanelen via de servicekosten elke maand in rekening.

Kan ik de overeenkomst tussentijds opzeggen?

Nee, het is niet mogelijk om de serviceovereenkomst tussentijds te beëindigen.

Hoe werkt dat besparen nu precies?

De stroom die u van de zonnepanelen krijgt, hoeft u niet meer van uw energieleverancier af te nemen. Hierdoor valt uw energierekening lager uit. Deze besparing is groter dan de servicekosten die u aan ons betaalt. Dit verschil is uw besparing.

Ik zit prima bij mijn huidige energieleverancier. Kan ik daar klant blijven?

Ja, wanneer u zonnepanelen neemt, blijft u gewoon klant bij uw energieleverancier. Uw stroom komt straks deels van de zonnepanelen en deels van het net. U behoudt dus ook de eventuele voordelen die u bij uw energiemaatschappij over de jaren hebt opgebouwd.

Wordt mijn maandelijkse voorschot bij mijn energieleverancier aangepast?

Dit gaat niet automatisch. U kunt wel aan uw energieleverancier vragen om het voorschot aan te passen. U kunt het voorschot ook hetzelfde laten. Dan ontvangt u aan het eind van het jaar een bedrag terug. Een leuk spaarpotje.

Kan ik meer of minder zonnepanelen krijgen dan jullie aanbieden?

Nee, wij bieden een standaard aantal zonnepanelen aan.

Kan ik ook zonnepanelen kopen?

Nee, het is niet mogelijk om zonnepanelen van LENS te kopen.

Ik ben heel vaak niet thuis overdag. Wat heb ik dan aan zonnestroom?

De zonnestroom die u niet gebruikt, gaat vanzelf via uw meter naar uw energieleverancier. Hiervoor ontvangt u een vergoeding die net zo hoog is als de prijs die u aan uw energieleverancier betaalt voor stroom. Zo is ook de stroom die u niet gebruikt evenveel geld waard als de zonnestroom die u wel gebruikt. U heeft er dus zeker wat aan, en het milieu ook!

Wat is de salderingsregeling? Wat gaat ermee gebeuren?

De bovengenoemde vergoeding heet salderings- regeling. De huidige salderingsregeling blijft tot
ten minste 1 januari 2023 bestaan. Lees hier meer over salderen.

Monitoring

Hoe log ik in op mijn zonnestroomverdeler account?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Moet ik contact opnemen met mijn woningcorporatie of met LENS?
Hoe log ik in op mijn zonnestroomverdeler account?

U kunt op meerdere manieren inloggen op MijnHerman:

  • Hierboven kunt u onder het kopje ‘Inloggen’ op de knop ‘Inloggen MijnHerman monitoring’ klikken.
  • Rechtsboven aan de pagina kunt u in de grijze balk klikken op de knop ‘Inloggen monitoring’.
  • U kunt de website bezoeken https://www.lens.mijnherman.nl
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u onderaan het inlog scherm van MijnHerman klikken op ‘wachtwoord vergeten’. U ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

Moet ik contact opnemen met mijn woningcorporatie of met LENS?

Voor vragen die betrekking hebben op het zonnesysteem van uw woningbestand, kunt u contact opnemen met LENS. Voor overige vragen verwijzen we u door naar uw woningcorporatie.

Onderhoud

Wie maakt de zonnepanelen schoon?
Regelt mijn woningcorporatie het onderhoud of moet ik zelf initiatief nemen?
Wie maakt de zonnepanelen schoon?

Zonnepanelen regenen in principe schoon en hoeven niet schoongemaakt te worden.

Regelt mijn woningcorporatie het onderhoud of moet ik zelf initiatief nemen?

In principe hoeven zonnepanelen niet onderhouden te worden. Mocht dit na een aantal jaren wel het geval zijn, dan is uw woningcorporatie hier verantwoordelijk voor. U hoeft dan niets te betalen of te doen.

Menu

Voor het gebruikt van deze website zijn Cookies vereist. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op "cookies toestaan" om u de best mogelijke ervaring te bieden. Als u deze website blijft gebruiken zonder uw cookie-instellingen te wijzigen, of wanneer u op "Accepteren" klikt, stemt u hiermee in.

Sluiten